Pages

Sponsors

Sunday, April 11, 2010

Hati Aku Mati...Hidupkan lah Aku..

Tiba-tiba hati ku terasa mati...
Ibarat jasad tiada bernyawa...
Ibarat hati tiada berjiwa...
Seperti kotak fikiran terasa terhenti...
Ku biarkan masa berlalu begitu sahaja...
Aku tak mampu berbuat apa apa...
Terasa berat tubuh ini untuk bangkit
Terasa berat kaki ini untuk melangkah
Seperti masa terhenti berdetik
Hidup yang sebegini tiada bererti
Roh seperti tiada berjasad
Dan jasad tiada ber roh

Hingga aku pun tidak tahu
Apakah ini dan apakah itu
Kenapa mesti terjadi sebegini
Bunuhlah jiwa hati ku jika itu yang terbaik
Jika tidak berilah aku nyawa untuk bernafas
Agar dapat lagi aku hidup di dunia ini
Atau lebih baik mati
Tinggalkan segalanya
Kerna segalanya palsu...dunia belaka

Dunia seperti kosong
Kosong itu dalam hatiku
Hati aku mati..

-haris indera-
kajang, selangor.

4 comments:

haiza najwa said...

ney..cam br selisih ngan buah'ati'jerr ney..

Tp akak turut alami detik2 yg tergambar dlm nukilan Harris 2, terutama bila daa sekumpul ngan cahayamata2. Pas 2 sorang demi sorang, pandu pergi. Terutama bler anta yg sorang 2 kt airport, kak Haiza would stop at any nice sojourn dan biarkan airmata meleleh puas. U feel urself inside a vacuum where no one're around. Sepi terlalu sepi..

LEMONADE said...

u have to be strong.

Indah Hairani said...

Salam ris..
Kita datang sendiri, kita datang dengan tangisan...dan kita pulangpun sendiri...kuatkanlah semangat..semuanya tidak memberi apa-apa makna selain dari CintaNYA...kerana itu peluklah Cinta itu sungguh-sungguh..sepenuh hati..sepenuh jiwa..tanpa ragu-ragu..
salam terindah dan Indah.

HARIS INDERA said...

Ini bukan soal cinta....ini cuma kerna hati saya seperti mati tiada bernyawa...terasa kosong....seperti di dalam dada ini....tiada hati..di ruang hati itu kosong...empty...hanya udara yang berdesas desus...seperti tiada darah yang mengalir..seperti masa berhenti berdetik...apakah dunia ini tidak lagi untuk saya...apakah itu DUNIA...sy cuba memahami tetapi semakin sakit....hanya ALLAH saja yang tahu....andai tidak lagi tempat sy disini....sy mengharapkan surga dengan tangisan...jika tidur itu untuk selamanya....datang lah malaikat dan cuci lah hati dan jiwa saya agar sebersih seputih salju...padam lah segala kotoran dan bayang bayang hitam yang ada...kerna saya manusia biasa, tiada berharta dan tiada segalanya...semuanya milik NYA...jasad sy yang tiada bernyawa juga nantibukan milik saya tetapi milikNYA....ambil la segalanya semuanya itu bukan milik saya....milik DIA...cuma terimalah segala apa yang telah sy lakukan didunia...andai ada salah maaflah...ampunlah....bukan niat saya untuk semua itu...ampunkan semua...yang buruk itu dari sy...yang baik itu dari DIA...tetapi minta maaf atas segala yang buruk...tolong lah saya manusia biasa yang kerdil...yang pada mula mulanya tidak pernah tahu tentang apa apa...tentang dunia...tentang manusia..tentang segalanya...jika hati ini berhenti berdegup maka doakan saya surganya...izinkan sy menumpang didalamnya selamanya...